دانستنی های دزدگیر اماکن و ساختمان ها

همه چیز در رابطه با دزدگیر اماکن و ساختمان های اداری و تجاری

دانستنی های دزدگیر اماکن و ساختمان ها

همه چیز در رابطه با دزدگیر اماکن و ساختمان های اداری و تجاری

کلیه اطلاعات توضیحی تکمیلی و دانستنی های روز نصب دزدگیر های اماکن و ساختمان های اداری و تجاری در وب لاگ دزدگیر ها

  • ۰
  • ۰

تعریف سیستم اعلام سرقت (دزدگیر)


در موارد بسیاری این سؤال مطرح می گردد که دزدگیر اماکن چیست ؟ در این مقاله به یک توضیح کلی در رابطه آشنایی با دزدگیر می پردازیم .


از سالهای گذشته و با پیشرفت تکنولوژی در عرصه تجهیزات الکترونیکی ، وسیله ای طراحی و ساخته شد که بعد از نصب روی خودرو به محافظت از آن وسیله می پرداخت که دزدگیر خودرو نامگذاری شد. رفته رفته این دزدگیر جایگاه مناسبی برای خود کسب کرد و امروزه می توان گفت سیستمی برای محافظت از ملزومات یک خودرو می باشد و از سرقت خودروها جلوگیری نمود. به همین صورت می توان گفت به علت سرقت از اماکن مختلف که شامل واحدهای مسکونی ، تجاری و اداری می شوند طراحی و راهی بازار گردید که امروزه دزدگیر اماکن نامگذاری شده است.

تجهیزات سیستم اعلام سرقت 


1- پنل مرکزی دزدگیر

پنل های مرکزی دزدگیر اماکن به دو دسته تقسیم می شوند. دزدگیر با تلفن کننده سیم کارتی و دزدگیر با تلفن کننده خط ثابت تقسیم می شوند. پنل های خط ثابت قابلیت تماس با موبایل و تلفن مخاطبین را دارا می باشند ولی پنل های سیم کارتی علاوه بر تماس با مخاطبین، قابلیت ارسال پیام کوتاه به گوشی موبایل را داشته و اکثر آنها دارای اپلیکیشن موبایل نیز می باشند که کار با آنها را بسیار آسان کرده است. با توجه به شرکت های سازنده دزدگیر، طراحی پنل های مرکزی با هم تفاوت دارند. در برخی شرکت ها، تلفن کننده در همان پنل مرکزی تعبیه شده ولی در برخی دیگر، تلفن کننده دستگاهی جدا از پنل محسوب شده و در کنار آن نصب می شود.

اگر از نظر امنیتی از ما بپرسید کدام پنل دارای امنیت و حفاظت بالاتری است بی شک جواب ما دزدگیرهایی با تلفن کننده سیم کارتی خواهد بود. زیرا سارقین با قطع خط تلفن، از امکان تماس با مخاطب جلوگیری میکند ولی در دزدگیرهای سیم کارتی، دیگر امکان قطع رابطه بین پنل مرکزی و مخاطبین نیست.





چشمی های دزدگیر، حس گرهای تشخیص دهنده حرکت هستند. سنسور چشمی بر اساس امواج مادون قرمز فعالیت می کند. در درون سنسور چشمی المانی به نام PIR وجود دارد که در صورت تشخیص هرگونه تغییرات حرکتی در محیط تحریک می شود. این سنسور بر اساس ارسال و دریافت مداوم امواج مادون قرمز تصویری از محیط را در خود حفظ می کند. در صورتی که حرکتی در محیط اطراف سنسور اتفاق بیوفتد سطح امواج برگشتی از محیط تغییر خواهد کرد و از این طریق سنسور می تواند تغییرات را شناسایی کند. معمولا سنسورها و چشمی ها را در محل هایی مانند ورودی درب اماکن، روبه پنجره ها و سایر محل هایی که امکان ورود غیر قانونی در زمان تعطیلی فروشگاه، سازمان و ... و جود دارد، نصب میکنند تا بلافاصله بعد از تشخیص حرکت در هرکدام از محل های یاد شده، سیستم اعلام سرقت را فعال کنند. سنسورها با توجه به مدل های مختلفی که دارند، هر کدام دارای یک محدوده و زاویه دید هستند. اما بطور کلی چشمی ها دارای محدوده دید 8 تا 10 متر و زاویه دید بین 100 تا 120 درجه هستند. و هر چقدر فرد یا جسم متحرک به چشمی نزندیکتر باشد، میزان حساسیت چشمی نیز بالاتر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت دزدگیر اماکن وارد لینک آبی شوید.

دزدگیرها به روزترین اطلاعات دزدگیر را در اختیارتان قرار می دهد


  • ۹۸/۰۴/۱۳
  • مهدی محسنی نیا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی